Stichting GeefGoed - informatie voor kringloopbedrijven

Stichting GeefGoed ontzorgt, ondersteunt en motiveert het kringloopbedrijf
Als onafhankelijke, charitatieve organisatie richt GeefGoed zich op hergebruik van schoenen en textiel. GeefGoed draagt zorg voor de inzameling van alle soorten textiel en schoenen. Vóór het aangaan van de inzamelovereenkomst worden vast omlijnde afspraken gemaakt tussen gemeente, kringloopbedrijf en sorteerder.

GeefGoed wil lokaal werkgelegenheid creëren voor mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt. GeefGoed adviseert kringloopbedrijven over het verloop van de goederenstroom. Hierdoor nemen het inzamelvolume, omzet en opbrengst toe!

GeefGoed streeft een optimale samenwerking tussen alle betrokken partijen na en stimuleert lokale verwerking. Dit door het kringloopbedrijf en/of een andere sociale partner te betrekken bij zowel het inzamel- als het sorteerproces om zo werkgelegenheid en lokale activiteiten toe te voegen aan de bestaande aanpak.
GeefGoed maakt, apart per gemeente, goede afspraken met het lokale kringloopbedrijf die aansluiten bij hun specifieke wensen en behoeften.

Als dienstverlener adviseert Stichting GeefGoed kringloopbedrijven bij hun gehele proces
GeefGoed verleent tal van diensten welke zijn gericht op het verbeteren en professionaliseren van de algehele bedrijfsvoering en het resultaat. Wij ondersteunen het gehele winkelproces; geven advies over de winkelinrichting, prijs en presentatie, het verkoopproces, communicatie en promotie. Ook verzorgen wij verkooptraining voor het winkelpersoneel.

De noodzaak voor een bedrijf of organisatie zich goed te profileren neemt toe waarbij met name de online ontwikkelingen (bijvoorbeeld uw website, Facebook en Twitter) aandacht vereist. Wij kunnen u adviseren, trainen en begeleiden. Ook kunnen wij u van dienst zijn bij het opstellen -en zelfs uitvoeren- van uw strategisch plan, uw visie en profilering.

Wilt u meer weten over wat Stichting GeefGoed voor u kan betekenen? Neem dan vrijblijvend contact op.
Tijdens een persoonlijk gesprek kunnen we dan alle mogelijkheden bespreken.