Zo helpt Stichting GeefGoed

GeefGoed adviseert kringloopbedrijven over het verloop van deze goederenstroom en biedt daarnaast aanvullende diensten aan welke met name zijn gericht op het verbeteren van de bedrijfsvoering en het resultaat.

Door zoveel mogelijk onderdelen van het totale inzamelproces uit te laten voeren door lokale partijen zoals het kringloopbedrijf en andere partners wordt er lokaal extra werkgelegenheid gecreeërd voor o.a. mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt. Zo kunnen er mensen worden ingezet bij de inzameling, sortering en verwerking van de ingezamelde schoenen en textiel.

Bij het sorteren wordt onderscheid gemaakt tussen herdraagbaar, herbruikbaar en afval.
De nog draagbare kleding en schoenen gaan naar kringloopwinkels in Nederland of wordt elders in de wereld weer in omloop gebracht. Textiel dat nog kan worden hergebruikt wordt gerecycled tot poetslap, nooddeken of andere producten. Hierdoor wordt voorkomen dat bruikbare schoenen en kleding verdwijnen in verbrandingsovens.

Dankzij onze milieuvriendelijke en duurzame werkwijze genereren wij geld dat in úw gemeente wordt besteed aan goede doelen of (sociale-) projecten.

GeefGoed, voor een beter milieu en ondersteuning van lokale goede doelen!