Stichting GeefGoed - zo helpt ú

Gooi uw oude of overtollige kleding, textiel en schoenen niet zomaar weg. Lever het gescheiden in en draag eenvoudig, snel en effectief bij. Immers, afval heb je zelf in de hand!

Uit onderzoek is gebleken dat jaarlijks 100 miljoen kilo kleding, textiel en schoenen bij het huishoudelijk afval belandt. Een groot gedeelte hiervan is nog prima draagbaar. Weggooien is niet alleen zonde maar ook slecht voor het milieu. Door gebruikte goederen een tweede leven te gunnen, wordt minder afval verbrand en hoeven minder nieuwe goederen te worden geproduceerd en ingevoerd.

Met textiel worden alle stoffen bedoeld die gebreid, gehaakt, geknoopt, geweven of gesponnen zijn. Dus alle boven- en onderkleding, lakens, gordijnen en huishoudtextiel als handoeken. Ook laarzen, schoenen en delen van schoeisel. Kijk maar eens in uw kast. Voor kleding die u amper meer draagt of te klein is, is er een goede bestemming.

De ingeleverde kleding en schoenen worden gesorteerd. Dat wat nog draagbaar is wordt weer in omloop gebracht, in Nederland of elders in de wereld. Textiel dat nog kan worden hergebruikt wordt gerecycled tot poetslap, nooddeken of andere producten. Dit is een duurzame aanpak, is goed voor het milieu en ondersteund u het goede doel want samen kunnen we zo projecten realiseren en bijdragen aan een rechtvaardiger samenleving.

Wat mag er in de bak? Klik hier.

Particulieren
Particuliere initiatieven zijn natuurlijk welkom. Heeft een idee of wilt u meer informatie neem dan contact met ons op.

Scholen & verenigingen
Acties opgezet door scholen of verenigen zijn vaak succesvol. Samen met Stichting GeefGoed kunnen leerlingen of leden gestimuleerd worden gebruikte en overtollige kleding, schoenen en huishoudtextiel in te zamelen en via de school of club in te leveren.
Uw locatie is dan gedurende enkele dagen een inzamelpunt. Dit past goed in een milieu educatief programma. Elke ingezamelde kilo levert een vergoeding op die ten goede komt aan een door u aangewezen project.
Verenigingen en sportsclubs wisselen soms van tenue. Hierdoor ontstaat misschien de mogelijkheid de oude tenues te doneren. Het is gebleken dat per persoon tussen de 3 en 7 kilo wordt ingezameld.

Bedrijven kunnen ook helpen
Als bedrijf kunt u een inzamelactie organiseren samen met uw collega’s en geef uw overtollige schoenen en kleding weg. Zo kunt u op een verantwoorde en waardevolle manier bijdragen. GeefGoed is uw partner!
Bedrijven die nieuwe bedrijfskleding introduceren of die met kapotte, versleten of incourante voorraden blijven zitten. Allemaal welkom…

En iedereen kan natuurlijk ook gewoon de kast weer eens opruimen!

Voor meer informatie neemt u contact op  en bel naar 085 40 149 74 of stuur een mail naainfo@stichtinggeefgoed.nl.